Otse põhisisu juurde

10. nädal: 24.04-30.04

See nädal möödus üle pika aja eestikeelset seltsielu elades, suur tänu selle eest perekond K-le. Esmaspäeva lõunal trehvasime botaanikaaias, et jalutada ja istuda Príncipe Realis. Teisipäeval saime sõita trammiga nr 28 Prazeresi kalmistult Luis Camõesi platsini (kaugemale ei saanud, tundus et trammindusega oli mingi jama nagu eilegi). Sealt kõndisime alla Cais do Sodréni ja sõitsime praamiga Cacilhasesse, kõndisime mööda kaipealset Jardim do Rioni, kus tiksusime umbes poolteist tundi ja siis tagasi. Tegime õhtusöögi sadama lähedal Solar Beirão restoranis, sõin päris hea bacalhau a lagareiro (ahjukartulite ja oliiviõli ning küüslauguga). 125€ eest sõime viiekesi korraliku pidusöögi kahe kannu valge sangriaga, niiet väga aus diil. Pärast praamisõitu tagasi tiksusime veel viimaste ühissõidukiteni Bairro Altos. Samalaadne mõte oli olnud paaril kaaserasmuslasel ehk esimest korda (kolmest) märkasin linna peal tuttavat nägu, seega see on siiski võimalik ka suurlinnas. 


Kolmapäev läks suures osas reisiplaneerimise ja muude taoliste tegevuste alla, enne kui oli õhtu ja aeg minna perekond K Lissabonis elava poole korterisse meeldivale istumisele. Aeg lendas ja järsku oli kell kolm. Õnneks on Lissabonis Bolt üllatavalt soodsa hinnaga.  


Reede õhtul võtsime ühiselt suuna kontserdile Marvilas, Fábrica Braço de Pratas, mida võiks vist nimetada kohalikuks Genialistide klubiks, loomeinimesed on vanasse relvatehasesse pannud püsti aia, baari ja mitmed saalid kontsertide ja muude ürituste korraldamiseks. Tee peal avastasin rõõmuga, et Lidlist müüb oma koopiaid üle kahe korra odavamalt populaarsetest šokobatoonidest, mis siin on mingil põhjusel ebaproportsionaalselt kallid. Kõigepealt (25 minutilise viibimise järel) esines Júlio Resende Trio päris hea tunnikese jazziga (klaver, kontrabass ja trummid), fadista Ana Margarida esinemine lükati üks hetk 23-lt keskööks ja algas veerand tundi pärast seda, aga oli väga kaunis, võimas vokaal, osavad ja väga ühel sagedusel kitarristid, autentne kurblik fado. Koos vahepausiga kestis esinemine ligemale kaks tundi. Mõlemaid esinejaid võib seal üsna sageli näha, seega minu poolt soe soovitus. Kuna öö oli nii sume, et kuube polnudki vaja  ja rahulik (isegi Bela Vista oli tühjade tänavatega talutav) siis jalutasingi ühikasse välja. 


Uni, jooks jm viivitus kuni poole seitsme ajal võtsin suuna perekond K võetud hotellile viimaseks istumiseks. Et kollane liin on nädalavahetusel tervenisti suletud ja lisaks toimus mingi jooksuvõistlus ümbruskonna tänavatel, oli liiklus täielik bardakk. Kuidagi väga kergelt suletakse siin metroo ja öeldakse liiklejatele “palju õnne, bussid käivad” (väidetavalt tihendatud graafikuga). Marquês de Pombalini sõit võttis igatahes 15 asemel 40 min aega. Sain teada et ka Cascaisi liinil on mingid tööd, mille jaoks on vaja rongidel varem lõpetada ja hiljem alustada ning vahel käigust ära jääda ja varsti algab kaks kuud kestev remont Campo Grandes metrooliinide ümberkorraldamiseks, niiet üksjagu peavalu on ees ootamas. Nautisime vaadet hotelli katuselt, kana churrasqueirast, salatit ja veiniga, kuigi hilisõhtul  kolisime ka pealiskihist läbi tuleva jaheda tuule tõttu tuppa, üle mõne aja esimene eestilik ilm.


Pühapäeval võtsin ette Museu de Lisboa külastuse. Põhiekspositsiooni sain kenasti nähtud, uhkeim eksponaat oli 1755. aasta maavärina eelse linna makett. Küll aga jäi nägemata viimast päeva üleval olev ajutine näitus eluasemepoliitikast, sest selgus, et see asub eraldi hoones, mille ukse taha jõudsin natuke pärast viimast sissepääsu, aga eks loll pea olegi ihu nuhtlus. Et ilm oli päris kena siis sõitsin Edward VII parki Lidli pastel de bacalhaud proovima, ja käisin teel läbi täitsa arvestatava mošee juurest. Pargi ülemisse otsa oli välja pandud maailma suurim Portugali lipp, mis tegi niigi ilusa vaate veel ilusamaks ja andis põhjuse harida end lipu sümbolismi kohta. Samuti sain lõpuks teada, miks Entrecampose jaamast põhjas on terve kvartal tühermaad ja millised on probleemid Lissaboni (Humberto Delgado) lennujaamaga ja uue ehitamisega.


Vaade Jardim do Riost

Päikseloojang 25. aprilli silla siluetiga

Restoranid Cacilhase sadama naabruses

Muusikuid ootamas, Fábrica Braço de Prata

Jäin pildile Cacilhases

..ja katusel

Makett maavärinaeelsest Lissabonist

Maailma suurim Portugali lipp


Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

13.-14. nädal: 26.05-04.06

  Madeira oli tõeline paradiisisaar ja see reis minu jaoks Erasmuse kõrghetk ja väärt iga viimset eurot 480st, mis selle peale kulus. Eelkõige jäävad meelde vapustavalt ilusad maastikud, aga ka hea seltskond, täiuslik ilm, Fiat Panda ja korteri mugavused ja palju muud. Vahepealsed kaks Virumaa metsatukkades veedetud nädalat olid seega parajaks kontrastiks, aga tuli üle saada ning samas oli tegelikult hea meel koduigatsuse teket ennetada. Igatahes lendasin 26. mail tagasi Lissaboni Zürichi kaudu, kus tegin samuti paaritunnise jalutuskäigu. Nii Zürich kui Frankfurt olid oma saksa korrapära ja läbimõeldusega heaks vahelduseks Lissaboni kohatisele kaootilisusele ning külastaksin neid meeleldi pikemaltki.  Sisuliselt järgmised viis päeva midagi kuigi olulist ei teinudki, tuli vahepealset äraolekut tasa teha, unevõlg tagasi maksta ja õppida (või õigemini üritada õppida). Esimesel õhtul pärast naasmist sain taas kogeda, kui oluline on portugallaste jaoks jalgpall, sest Benfica oli ju...

15.-16. nädal: 05.06-18.06

  Nende nädalate põhilised tegevused olid õpingutega ühele poole saamine ja Lissaboni kaitsepühakute puhul peetavad peod ehk Festas de Lisboa/Santos Populares. 5. juunil oli Administration of Civil Aviation aines test, mis koosnes vaid 14 valikvastustega küsimusest, tegin detailides paar viga, aga õppejõud lubas need lahkesti ära parandada , seega selle ainega läks väga lihtsalt. Järgmisel päeval esitlesin oma raportit Human Resources Managementi õppejõule, mis läks igati edukalt ja sain vabaks juba üle nädala pea kohal ähvardanud prokrastineerimise kirvest. Reedel, 9. juunil oli järjekord Air Navigationi käes, kus oli samuti väga tudengisõbralik test tänu avatud materjalidele, seega sain kõik oma vastused üle kontrollida. Ainuke kriitika on vist see, et sain terve semestri teise poole slaidid kätte alles nädal enne testi, mis oleks suletud materjalidega testi puhul õppimise küllaltki raskeks teinud. Proovisin käia ka Administration of Civil Aviationi hüvastijätuloengus, aga et õpp...

17.-21. nädal: 19.06-22.07

  Edasi jäi üle lihtsalt nautida Portugali ja suve. 19. juunil tegime poolakaga veel ühe surfamiskatse ja järgmisel päeval tegime kogu ühikagängiga viimase suure õhtu linna peal, sest esimesed meist pidid juba jaanipäeva paiku ära lendama.  21.-23. juuni veetsin ülikoolilinnas Coimbras, paaritunnise rongisõidu kaugusel. Teel sinna sain sõita kiirrongiga, mis oli väga äge kogemus, kahjuks ei ole Portugali raudteede seisukord piisavalt hea, et rong oleks saanud rohkem kui väikse lõigu 220 km/h sõita. Ööbimiseks kasutasin Pousada da Juventude’i, väga mõistliku hinnaga noortehosteli. Coimbras veetsin kaks ja pool päev, kuigi oleks võinud rohkemgi, sest linn puges kiiresti südamesse, võimalik ka et tänu rohketele paralleelidele Tartuga. Coimbra oli meeldivalt kompaktne, tänu Portugali vanimale ja parimale ülikoolile igati tudengihõnguline, maalilise (ja vahelduseks normaalses suuruses) jõe kaldal, mis andis võimaluse ujuda magedas ja soojas vees, piisava hulga vaatamisväärsuste ja ...