Otse põhisisu juurde

9. nädal: 17.04-23.04

 Esimest korda sai murtud 30 kraadi barjäär (ühe kraadiga). Mõtlesin et nüüd on esimene kord kui ei näe ühtegi ülerõivastes portugallast aga võta näpust, Avenida Álvares Cabralil käis minuga samas tempos ülesmäge paksu villase kampsuni ja seljakotiga mees. Jalutasin veidi Estrela aias, mis oli kompaktne, aga kaunis ning vaatasin üle Estrela barokse basiilika, seni vist Lissabonis nähtutest suurim. Siis oli aeg minna ja teha Administração da Aviação Civil eksam, mis (vähemalt meile välismaalastele) koosnes kaheksast õige-vale küsimusest (millega eksimise korral lasi õppejõud vastuse ära muuta) ja lühikesest arvamuse avaldamisest lennundusuudise kohta. Väga meeldivalt lihtne. Pärast sõitsin Avenida da Liberdadele, et Rua do Salitre kaudu vaadata üle Cinemateca Portuguesa, kus toimus parajasti Eesti filmide programm (kahjuks mitte midagi liiga huvitavat). Lõpeatasin Jardim do Príncipe Reali Esplanade kohvikus, kus sõin pistaatsiajäätist ja libistasin tänavakitarristi esinemise kõrvale portveini, tõsiselt hea kraam.


Teisipäeva hommikusel jooksutiirul joppas ja nägin Unitedi 787t Newarki poole õhku tõusmas. Pärastlõunal läksin Mafra paleed vaatama, sest olin näinud artiklit, et täna on rahvusvahelise monumentide päeva puhul terve hulk neid tasuta. Bussisõit Campo Grandest kestis natuke alla pooleteise tunni. Palacio Nacional de Mafra oli tõesti monumentaalne, esifassadi pikkus peaks olema pea 250m. Kogu koht oli nii vaikne, et enne piletimüügi leidmist hakkasin mõtlema, et ega see viimati tõesti suletud pole (tavaliselt teisipäeviti on). Kokku nägin vaid paarikümmet külastajat, seega võrreldes näiteks Pena paleega meeldivalt rahulik. Veetsin palees pisut üle tunni ja oli muljetavaldav, põhilistes tubades olid sildid, niiet sai ka midagi teada selle rajaja João V ja tema valitsusaja kohta ning tõmbenumber raamatukogu oli päris äge, kuigi uksest eriti kaugemale ei lubatud. Jalutasin ka palee taga aias. Sõin hilise lõuna Burger Kingis, sest restoranid olid pärastlõunasel pausil ja jalutasin veidi läbi linnasüdame enne tagasisõitu. Enne päevale joone alla tõmbamist käisin korra Jardim do Torelis, kust on väga kena vaade linnale ja oleks ka loojangule, kui seda kell 20 kinni ei pandaks.


Neljapäeval toimus erasmuslastega kooli poolt organiseeritud ühine São Jorge lossi külastus ehk võimalus juttu puhuda kenas ümbruskonnas. Töökohavahetuse tõttu oli see ühtlasi meie võimalus jätta hüvasti koordinaator Manuelaga ja kohtuda temalt üle võtva Noémiaga. Hiljem käisin veel Carcavelose rannal maasikaid ja loojangut nautimas. Reedel otsustas ilmataat tekitada koduse tunde, sest päev läbi sadas ja temperatuur ei tõusnudki üle 20 kraadi. Eelmine vihmasadu oli millalgi märtsis ja etteruttavalt ütlen, et järgmine vihmakogemus Lissabonis oli ööl vastu 7. juunit (!).


Pühapäeval käisin ESNi korraldatud Beach Day’l Cascaisis. Algus viibis üsna pikalt tühistatud rongi tõttu, aga tegime tiiru läbi muuseumikvartali Boca do Infernoni ja lõpetasime Praia da Ribeira de Cascaisil. Vesi oli küllaltki jahe ja päike juba majade taha vajumas, aga ujuda kannatas, tuli ära teha kasvõi selleks, et Eesti lippu kõrgel hoida ja et asjade tassimisele mõte anda. Edasi läks veel paremaks, sest hilisõhtul pidasime maha lõbusa ürri ühika elutoas.


Jardim da Estrela

Estrela basiilika

Pistaatsiajäätis ja portvein

Mafra palee fassaadi keskosa (basiilika)

Kuna palee on liiga suur, et pildile mahtuda, siis siin hoopis makett

Mafra palee raamatukogu

Dr. José Tomás de Sousa Martinsi kuju, mille jalamile tuuakse plaate tervendamispalvetega (ja tänuavaldustega) 

Erasmuslastega São Jorge lossis

Carcavelose rand

Boca do Inferno


Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

13.-14. nädal: 26.05-04.06

  Madeira oli tõeline paradiisisaar ja see reis minu jaoks Erasmuse kõrghetk ja väärt iga viimset eurot 480st, mis selle peale kulus. Eelkõige jäävad meelde vapustavalt ilusad maastikud, aga ka hea seltskond, täiuslik ilm, Fiat Panda ja korteri mugavused ja palju muud. Vahepealsed kaks Virumaa metsatukkades veedetud nädalat olid seega parajaks kontrastiks, aga tuli üle saada ning samas oli tegelikult hea meel koduigatsuse teket ennetada. Igatahes lendasin 26. mail tagasi Lissaboni Zürichi kaudu, kus tegin samuti paaritunnise jalutuskäigu. Nii Zürich kui Frankfurt olid oma saksa korrapära ja läbimõeldusega heaks vahelduseks Lissaboni kohatisele kaootilisusele ning külastaksin neid meeleldi pikemaltki.  Sisuliselt järgmised viis päeva midagi kuigi olulist ei teinudki, tuli vahepealset äraolekut tasa teha, unevõlg tagasi maksta ja õppida (või õigemini üritada õppida). Esimesel õhtul pärast naasmist sain taas kogeda, kui oluline on portugallaste jaoks jalgpall, sest Benfica oli ju...

15.-16. nädal: 05.06-18.06

  Nende nädalate põhilised tegevused olid õpingutega ühele poole saamine ja Lissaboni kaitsepühakute puhul peetavad peod ehk Festas de Lisboa/Santos Populares. 5. juunil oli Administration of Civil Aviation aines test, mis koosnes vaid 14 valikvastustega küsimusest, tegin detailides paar viga, aga õppejõud lubas need lahkesti ära parandada , seega selle ainega läks väga lihtsalt. Järgmisel päeval esitlesin oma raportit Human Resources Managementi õppejõule, mis läks igati edukalt ja sain vabaks juba üle nädala pea kohal ähvardanud prokrastineerimise kirvest. Reedel, 9. juunil oli järjekord Air Navigationi käes, kus oli samuti väga tudengisõbralik test tänu avatud materjalidele, seega sain kõik oma vastused üle kontrollida. Ainuke kriitika on vist see, et sain terve semestri teise poole slaidid kätte alles nädal enne testi, mis oleks suletud materjalidega testi puhul õppimise küllaltki raskeks teinud. Proovisin käia ka Administration of Civil Aviationi hüvastijätuloengus, aga et õpp...

17.-21. nädal: 19.06-22.07

  Edasi jäi üle lihtsalt nautida Portugali ja suve. 19. juunil tegime poolakaga veel ühe surfamiskatse ja järgmisel päeval tegime kogu ühikagängiga viimase suure õhtu linna peal, sest esimesed meist pidid juba jaanipäeva paiku ära lendama.  21.-23. juuni veetsin ülikoolilinnas Coimbras, paaritunnise rongisõidu kaugusel. Teel sinna sain sõita kiirrongiga, mis oli väga äge kogemus, kahjuks ei ole Portugali raudteede seisukord piisavalt hea, et rong oleks saanud rohkem kui väikse lõigu 220 km/h sõita. Ööbimiseks kasutasin Pousada da Juventude’i, väga mõistliku hinnaga noortehosteli. Coimbras veetsin kaks ja pool päev, kuigi oleks võinud rohkemgi, sest linn puges kiiresti südamesse, võimalik ka et tänu rohketele paralleelidele Tartuga. Coimbra oli meeldivalt kompaktne, tänu Portugali vanimale ja parimale ülikoolile igati tudengihõnguline, maalilise (ja vahelduseks normaalses suuruses) jõe kaldal, mis andis võimaluse ujuda magedas ja soojas vees, piisava hulga vaatamisväärsuste ja ...