Otse põhisisu juurde

11. nädal: 01.05-06.05

 Pühapäeval muuseumis muutus seni aeg-ajalt toimunud nina pühkimine sagedasemaks ja arenes öö peale üsna mehiseks nohuks ja aevastamiseks, suht spetsialisti liigutus Portugalis nohusse jääda (kahtlustan õhksoojuspumba läheduses viibimist pärast eilset jooksu või tuult hotelli katusel aga siiski piinlikult kergesti juhtus). Lõpuks läks terve esmaspäev haige olemise nahka. 


Teisipäeval oli olemine juba enam-vähem, seega läksin Queluzi paleese, rokokoo oli päris kena ja polnud ka nii suur, et oleks ära tüüdanud, infotahvlid aitasid muidugi kaasa. Meeldejäävaim oli tuba, kus sündis ja suri kuningas Pedro IV, tõeliselt silmapaistev mees. Pärast rongisõitu tagasi Rossiosse jalutasin ringi Alfama põhjaosas ja Mourarias.


Kolmapäeval käisin azulejode muuseumis, mis tasus igati külastamist. Sinna pääsemine oli muidugi üksjagu tülikas, sest hakkasid Campo Grande metroojaama ümberehitustööd, mille tõttu on kollane liin järgmised kaks kuud pooleks lõigatud. Pärast muuseumikülastust jalutasin Orientesse, huvitavamad objektid teel olid hüljatud aurik Cais da Matinhal ja kortermajade vahele püsti jäetud naftarafineerimistehase torn. Neljapäeval oli tagumine aeg õppimisega tegeleda, seega kulus aeg Commercial Contracts in Air Transportation grupitöö tegemisele, sest tahtsin pingutada ja enne vahepealset äraolekut sellega valmis saada.


Reedel veetsin suts üle 2,5 tunni mereväemuuseumis Jeronimose kloostris ja kõik sai rahulikult vaadatud, tasus täitsa külastada aga samas midagi vaimustavat ka polnud, kahjuks olid enamus saale peale maadeavastustest rääkiva natuke vanamoodsad. Fuajees nägin esimest ja ainust viidet Magalhãesile, tema reis oli dekoratiivsele maailmakaardile siiski kantud. Õhtune NA loeng oli tavapärane, aga ootamatult selgus, et peaksin ka tegema grupitööd AACs oma arvamuse esitlemiseks alkoholitarbimise reguleerimise kohta lennunduses, niiet tuli see kiiresti kolmveerand tunniga valmis visata. 


Laupäeva pärastlõunal alustasime koos kolme ühikakaaslasega (poolatar, hispaanlanna ja sakslane)  juba poolteist kuud küpsenud reisi Madeirale. Et läksime lennujaama planeeritud bussi asemel Boltiga ning Ryanair hilines kõigepealt Prantsusmaalt tulles ja seejärel väljumisega probleemide tõttu meeskonna puhkeajaga, saime kolm tundi pöidlaid keerutada. Peab ka ütlema, et odavlendude väljumiseks mõeldud terminal 2 on kõige odavamalt ehitatud lennujaam, mida ma näinud olen. Kahjuks jäi hilinemiste tõttu meie saabumine pimeda peale ning kuulus Madeira approach nägemata (oli pisut turbulentsi ja pööre, aga mitte midagi erilist). Terminali eest leidsime Aerobusi, mis viis meid viieka eest täpselt majutusse 50 minutilise sõiduga läbi Funchali. Saare mägisus oli kohe ka pimedas näha, rõhumuutused teel andsid kõrvades tunda. Korter on suurepärane, kolm magamistuba, rõdu imeilusa vaatega ja kõik muud mugavused, mida tahta. (Airbnb nimi oli Seabreeze @Bonimar, Funchali kesklinnast mõned kilomeetrid läänes.) Saime samas majas asuvast Papa Manuel restoranist enne sulgemist pitsad, mida nautisime enne magama vajumist terrassil.

Pedro IV magamistuba

Queluzi palee

Vaade Graçale Marquês Pte. de Lima tänavalt

Mõned modernsemad azulejod

Naftarafineerimistehase torn meenutusena Parque das Naçõesi minevikust

Maadeavastused, Museu de Marinha

Esimesed hetked Madeiral

Vaade Funchali lääneosale Monte palee aedade nurgast
Lillefestival ja klassikaliste autode paraad, Avenida do Mar

Vaade meie korteri rõdult


Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

17.-21. nädal: 19.06-22.07

  Edasi jäi üle lihtsalt nautida Portugali ja suve. 19. juunil tegime poolakaga veel ühe surfamiskatse ja järgmisel päeval tegime kogu ühikagängiga viimase suure õhtu linna peal, sest esimesed meist pidid juba jaanipäeva paiku ära lendama.  21.-23. juuni veetsin ülikoolilinnas Coimbras, paaritunnise rongisõidu kaugusel. Teel sinna sain sõita kiirrongiga, mis oli väga äge kogemus, kahjuks ei ole Portugali raudteede seisukord piisavalt hea, et rong oleks saanud rohkem kui väikse lõigu 220 km/h sõita. Ööbimiseks kasutasin Pousada da Juventude’i, väga mõistliku hinnaga noortehosteli. Coimbras veetsin kaks ja pool päev, kuigi oleks võinud rohkemgi, sest linn puges kiiresti südamesse, võimalik ka et tänu rohketele paralleelidele Tartuga. Coimbra oli meeldivalt kompaktne, tänu Portugali vanimale ja parimale ülikoolile igati tudengihõnguline, maalilise (ja vahelduseks normaalses suuruses) jõe kaldal, mis andis võimaluse ujuda magedas ja soojas vees, piisava hulga vaatamisväärsuste ja ...

13.-14. nädal: 26.05-04.06

  Madeira oli tõeline paradiisisaar ja see reis minu jaoks Erasmuse kõrghetk ja väärt iga viimset eurot 480st, mis selle peale kulus. Eelkõige jäävad meelde vapustavalt ilusad maastikud, aga ka hea seltskond, täiuslik ilm, Fiat Panda ja korteri mugavused ja palju muud. Vahepealsed kaks Virumaa metsatukkades veedetud nädalat olid seega parajaks kontrastiks, aga tuli üle saada ning samas oli tegelikult hea meel koduigatsuse teket ennetada. Igatahes lendasin 26. mail tagasi Lissaboni Zürichi kaudu, kus tegin samuti paaritunnise jalutuskäigu. Nii Zürich kui Frankfurt olid oma saksa korrapära ja läbimõeldusega heaks vahelduseks Lissaboni kohatisele kaootilisusele ning külastaksin neid meeleldi pikemaltki.  Sisuliselt järgmised viis päeva midagi kuigi olulist ei teinudki, tuli vahepealset äraolekut tasa teha, unevõlg tagasi maksta ja õppida (või õigemini üritada õppida). Esimesel õhtul pärast naasmist sain taas kogeda, kui oluline on portugallaste jaoks jalgpall, sest Benfica oli ju...

15.-16. nädal: 05.06-18.06

  Nende nädalate põhilised tegevused olid õpingutega ühele poole saamine ja Lissaboni kaitsepühakute puhul peetavad peod ehk Festas de Lisboa/Santos Populares. 5. juunil oli Administration of Civil Aviation aines test, mis koosnes vaid 14 valikvastustega küsimusest, tegin detailides paar viga, aga õppejõud lubas need lahkesti ära parandada , seega selle ainega läks väga lihtsalt. Järgmisel päeval esitlesin oma raportit Human Resources Managementi õppejõule, mis läks igati edukalt ja sain vabaks juba üle nädala pea kohal ähvardanud prokrastineerimise kirvest. Reedel, 9. juunil oli järjekord Air Navigationi käes, kus oli samuti väga tudengisõbralik test tänu avatud materjalidele, seega sain kõik oma vastused üle kontrollida. Ainuke kriitika on vist see, et sain terve semestri teise poole slaidid kätte alles nädal enne testi, mis oleks suletud materjalidega testi puhul õppimise küllaltki raskeks teinud. Proovisin käia ka Administration of Civil Aviationi hüvastijätuloengus, aga et õpp...