Nende nädalate põhilised tegevused olid õpingutega ühele poole saamine ja Lissaboni kaitsepühakute puhul peetavad peod ehk Festas de Lisboa/Santos Populares.
5. juunil oli Administration of Civil Aviation aines test, mis koosnes vaid 14 valikvastustega küsimusest, tegin detailides paar viga, aga õppejõud lubas need lahkesti ära parandada , seega selle ainega läks väga lihtsalt. Järgmisel päeval esitlesin oma raportit Human Resources Managementi õppejõule, mis läks igati edukalt ja sain vabaks juba üle nädala pea kohal ähvardanud prokrastineerimise kirvest. Reedel, 9. juunil oli järjekord Air Navigationi käes, kus oli samuti väga tudengisõbralik test tänu avatud materjalidele, seega sain kõik oma vastused üle kontrollida. Ainuke kriitika on vist see, et sain terve semestri teise poole slaidid kätte alles nädal enne testi, mis oleks suletud materjalidega testi puhul õppimise küllaltki raskeks teinud. Proovisin käia ka Administration of Civil Aviationi hüvastijätuloengus, aga et õppejõud ei ilmunudki kunagi välja (või siis tegi seda üle 40 minuti hiljem), siis jäi see plaan katki. 12. juunil tegime türklasest paarimehega esitluse oma raportist aines Commercial Contracts in Air Transportation, ka see läks tagasiside järgi igati edukalt. Viimane akadeemiline tegevus oli 14.-l juunil, kui tuli sooritada Human Resources Managementis eksam, mis koosnes 15 valikvastustega ja 2 aruteluküsimusest. See ka täitsa õnnestus, arvestades, et selleks õppimine piirdus umbes 450 masintõlgitud (elagu deepl.com) slaidi läbitöötamisega, siis saaks hullemini. Skooriks jäi 14/20, ainuke pettumus oli, et vaatamata esitluse ja raporti (mis tagasiside järgi otsustades oleksid pidanud saama mitu punkti rohkem) suuremale osakaalule aine hindes jäi 14/20 ka kogu aine hindeks. Ausalt öeldes ei leidnud endas viitsimist selle tõstmisega tegeleda, sest ülejäänud ainetes sain Eesti süsteemi teisendatuna A-d ja B-d kätte ning EAPid said kätte ja aine läbitud.
Kokku sain seega 17 EAPi nelja aine eest, Maintenance aine jäi läbimata, sest veebruari lõpus ütles õppejõud mulle, et ma töötaks materjalid ise läbi ja annaks teada, kui soovin eksamile tulla. Lõpuks ei tundunud üle 800 tehnilist sisu täis slaidi endale selgeks tegemine väärt olevat ja kuna õppejõud mind kunagi otsima ei hakanud, siis jätsin asja sinnapaika et piiratud aega Portugalis kasutada paremini kui 6 vabaaine EAPi teenimiseks ühikatoas arvuti taga kössitades. Üldiselt akadeemilise poole kokkuvõtteks ütleksin, et mööda külgi maha ei jooksnud, aga ega akadeemiline pool polnudki mu põhifookus nende kuude jooksul, teisalt, Lennuakadeemia lennunduskorralduse ained on küll pisut raskemad (ja saab keelebarjääri puudumise tõttu rohkem kohal käia), aga eks nemadki ole eelkõige niisama harimiseks ja kindlustuseks juhuks, kui lennujuhina töö saamine ei peaks õnnestuma.
Santos Populares oli kindlasti üks meeldejäävamaid osi Lissaboni juures, tohutud tänavapeod Portugali estraaditümmi, grillitud sardiinide, bifanade ning õlle ja sangriaga toimuvad juuni alguses püha Antonio päeva ümbruses. Käisin nendel kas üksi või kaaserasmuslastega 9., 10., 12. ja 13. juunil (viimasel päeval hakati juba kokku pakkima, samas entusiastlikemate kodanike jaoks oli see juba kuues päev pidutsemist). Lisaks käisin matkamas Praia da Ursal ja Cabo da Rocal, kus langesin jälle viimase bussi puudumise ja seekord ka piraattakso ohvriks, aga päikseloojang oli peaaegu väärt seda, kuigi vist ei saa siiski õhtust külastust soovitada. Teised toredad kohad ja üritused olid ESNi Poola õhtu, Carrise ehk trammide ja busside muuseum, Arco da Rua Augusta, Marchas Populares ehk pidulik karneval-rongkäik Avenida da Liberdadel, militaarmuuseum, B-MAD, kus sain tunniajase privaattuuri art deco kunstist ja maitsta moscateli, Praia da Tamariz Estorilis, kus leidus kõike, mida oskasin rannast tahta ning linna korraldatud tasuta fado-kontsert São Jorge lossis.
Kommentaarid
Postita kommentaar